دور خیز عربستان و چین برای معادن آفریقا

مرمریت لاشتر

دور خیز عربستان و چین برای معادن آفریقا

 

🔹️مدیر امور بین‌الملل ایمیدرو گفت: عربستان سعودی و چین با سرمایه‌گذاری‌های کلان و اتکا به نفوذ سیاسی خود، در حال به دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار معادن قاره آفریقا هستند، اما این موضوع به معنای عدم وجود فرصت برای ایران نیست. دور خیز عربستان و چین برای معادن آفریقا

گزارش تجزیه و تحلیل اثرات عوارض بر صادرات سنگ بلوک – بخش اول(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)

🔹️فضل‌الله حیدری، مدیر امور بین‌الملل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در خصوص برنامه‌های ایمیدرو برای توسعه همکاری‌های معدنی با کشورهای دیگر گفت: همکاری با همسایگان به دلیل نزدیکی جغرافیایی و سهولت در انجام امور، به طور طبیعی در اولویت قرار دارد. کشورهای هدف برای همکاری در حوزه معادن، همسایگان ما نظیر افغانستان، پاکستان، ترکیه و هندوستان هستند؛ اما با این حال، اکنون تمرکز ما بر روی کشورهای آفریقایی است.

 

🔹️وی افزود: مسیر زمینی به ما امکان می‌دهد تا به طور مستقیم با این کشورها وارد تبادل شده و در زمینه‌های مختلف از جمله اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی با آن‌ها مشارکت داشته باشیم؛ همچنین حمل و نقل مواد معدنی از طریق مسیر زمینی هزینه‌ها را به طور قابل توجهی کاهش داده و باعث افزایش کارایی و سرعت می‌شود.

 

🔹️حیدری تصریح کرد: علاوه بر همسایگان، قاره آفریقا نیز مقصدی جذاب برای توسعه همکاری‌های معدنی به شمار می‌رود. تنوع و غنای منابع معدنی در این قاره، فرصت‌های بی‌نظیری را برای سرمایه‌گذاری و مشارکت فراهم می‌کند.

 

🔹️وی در خصوص نحوه همکاری با کشورهای آفریقایی توضیح داد: در قاره آفریقا، ابتدا به سراغ یک مسیر آبی خواهیم رفت و سپس با ماداگاسکار، تانزانیا و آفریقای جنوبی همکاری خواهیم کرد؛ ترجیح ما تمرکز بر روی شرق آفریقا است، زیرا به ما از لحاظ بعد مسافتی نزدیک‌تر است.

 

🔹️حیدری تاکید کرد: ما مذاکراتی با آفریقای جنوبی داشتیم و ارتباط نزدیکی با گینه برقرار کرده‌ایم. علاوه بر این، سابقه همکاری چندین ساله با بورکینافاسو، آفریقای جنوبی، ماداگاسکار و تانزانیا را داریم؛ امیدواریم این همکاری‌ها در آینده نیز ادامه پیدا کند و شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم.

 

🔹️مدیر امور بین‌الملل ایمیدرو در پایان افزود: عربستان سعودی و چین با سرمایه‌گذاری‌های کلان و اتکا به نفوذ سیاسی خود، در حال به دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار معادن قاره آفریقا هستند، اما این موضوع به معنای عدم وجود فرصت برای ایران نیست و فرصت برای بخش خصوصی و دولتی ما فراهم است تا در خصوص اکتشاف پهنه‌های جدید و یا خدمات فنی مهندسی در این قاره گام بردارند.

بازگشت شکوه سنگ ساختمانی به خانه نیکرسون

🔹️پس از آتش سوزی بزرگ شیکاگو در سال 1871، بسیاری از خانه های ساخته شده از چوب ویران شدند. زمانی که ساخت خانه های جدید فرا رسید، قوانینی برای جلوگیری از فاجعه مشابه تصویب شد. مصالح نسوز مانند آجر، سنگ مرمر، سنگ آهک و کاشی سفالی به مصالح ساختمانی ارجح تبدیل شدند و ساخت ساختمان‌هایی با چوب در منطقه مرکزی شهر ممنوع شد.

🔹️هشت سال پس از آتش سوزی، ساخت خانه نیکرسون در محله نزدیک شمال شیکاگو آغاز شد. عمارت ایتالیایی سه طبقه با مساحت 24000 فوت مربع در زمان تکمیل، بزرگترین و مجلل ترین اقامتگاه خصوصی در شیکاگو محسوب می شد. نمای بیرونی از سنگ آهک و ماسه سنگ Berea از اوهایو ساخته شده است. داخل این ملک که به عنوان “عمارت مرمر” شناخته می شود بسیار چشمگیر است. سالی آن فلگنهاور، مدیر مجموعه ها و نمایشگاه های موزه ریچارد اچ. دریه هاوس، می گوید: در سنگ کاری داخلی از حداقل 17 نوع مختلف سنگ مرمر فرانسوی، ایتالیایی، بلژیکی، و آمریکایی و همچنین عقیق و سنگ مرمر استفاده شده است.

🔹️اندکی پس از ساخت، نمای بیرونی ماسه سنگ خاکستری روشن به دلیل مسائل زیست محیطی درخشش خود را از دست داد. فلگنهاور می‌گوید: «در طول سال‌ها، سنگ‌کاری‌های سبک طبیعی به دلیل تجمع دوده و دوده ناشی از آلاینده‌های صنعتی سیاه شدند. همانطور که نمای بیرونی تیره و ناخوشایند شد، عناصر سنگی تزئینی نیز شروع به فرسایش کردند.

🔹️زمانی که ریچارد اچ. دریهاس، یک مدیر سرمایه گذاری شیکاگو که به خاطر علایقش در حفظ بناهای تاریخی شهرت دارد، خانه را در سال 2003 خرید، خانه نیکرسون به موزه ریچارد اچ.  دریهاس تبدیل شد . طبق  مقاله نیویورک تایمز  ، دریهاس خانه را از  کالج جراحان آمریکا، انجمنی حرفه ای که از دهه 1920 مالک آن بود و بلافاصله پس از آن M. Kirby Talley Jr.، نویسنده و مورخ ساکن آمستردام را برای نظارت بر بازسازی استخدام کرد.

🔹️تالی در مقاله نیویورک تایمز می گوید  : «فرمان من این بود که آن را به سال 1883 برگردانم.  پیدا کردن چنین موقعیتی که در آن صادقانه بگوییم که هیچ هزینه‌ای برای انجام کار به روش درست رد نشده، قابل توجه است.»

🔹️در سال 2003، در همان سالی که Driehaus این ملک را به دست آورد، بازسازی عمده ساختمان از جمله بازسازی  نمای بیرونی آغاز شد.

بازار سنگ ایران 

به این مطلب امتیاز بدهید

پست های مرتبط

Leave Your Comment