آمار بازار سنگ ایران

آمار بازار سنگ ایران

اطلاعات و آمار بازار سنگ در ایران: برای اطلاع از آمار بازار سنگ ایران میتوان به این نکته اشاره کرد که ، ایران دارای 6000 کارخانه فعال در حوزه تولیدات سنگ است که از این بین 500 کارخانه با ماشین آلات بسیار مدرن و با تولید 160،000،000 متر مربع سالانه از اسلب و تایل دوباره بازسازی شده اند.

هر آنچه درباره صنعت سنگ تزئینی باید بدانید

ظرفیت بارگیری کانتینر 20F و نمودار تبدیل آن

1500 معدن تراورتن، گرانیت، مرمر، لایم استون و سنگ مرمریت با رنگ منحصر به فرد و زیبا، در ایران در حال فعالیت هستند. حدود 60،000،000 مترمربع در هر سال از تولیدات سنگ ها برای تنها بازار بزرگ داخلی ایران مورد استفاده قرار میگیرند و باقی تولیدات به 20 کشور صادر می شود.

آمار بازار سنگ ایران
آمار بازار سنگ ایران

 

رشد 14 درصدی صادرات سنگ ساختمانی فرآوری شده

گروه بنگاه ها :

نایب رییس انجمن سنگ ایران با بیان اینکه سال گذشته بیش از 100 کشور مقصد صادرات سنگ کوپ و فرآوری شده ایران بودند، گفت :

میزان صدور سنگ فرآوری شده پارسال نسبت به سال 96، رشد 14 درصدی را ثبت کرد. مالک رحمتی در نشست خبری و در آستانه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و سنگهای تزئینی افزود: سال گذشته 581 هزار تن سنگ فرآوری شده به ارزش 144 میلیون دلار و یک میلیون تن سنگ کوپ ( نیمه فرآوری) به ارزش 161 میلیون دلار به مقاصد مربوطه راه یافت. به گفته وی، آمارهای موجود بیانگر ظرفیت 30 میلیون تنی ایران در بخش سنگ های ساختمانی است و سال گذشته با تولید 13.5 میلیون تن همچنان جایگاه خود را در میان پنج کشور شاخص حفظ کرده ایم.

رحمتی ظرفیت ایران در زمینه سنگ فرآوری شده (کار شده) را 180 میلیون متر مربع و تولید را حدود 80 تا 85 میلیون متر مربع عنوان کرد.

به گفته نایب رئیس انجمن سنگ ایران، پارسال 69 کشور متقاضی سنگ کار شده ایران بودند که عراق با 269 هزار تن و امارات با 101 هزار تن بالغ بر 65 درصد سنگ کار شده ایران را جذب کردند و در بخش سنگ کوپ (نیمه فرآوری شده) چین با 812 هزار تن و رقم 140 میلیون دلار بیش از 80 درصد صادرات در این زمینه را به خود اختصاص داد و هند، امارات و ایتالیا از دیگر بازارهای کشورمان بودند.

رحمتی در این نشست خبری از برپایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه از 18 تیرماه جاری خبر داد که فعالیت چهار روزه تا 21 تیرماه خواهد داشت.
نایب رئیس انجمن سنگ ایران توضیح داد: برپایی همایش معماری و سنگ با حضور شهردار تهران، زمینه ای را فراهم می کند تا درباره چگونگی بهره گیری از صنعت سنگ در معابر و مبلمان شهری و دیگر عرصه ها چاره اندیشی شود.

بازار سنگ ایران

به این مطلب امتیاز بدهید

abbasi

سلام ... من مقداد عباسی هستم مدیر وب سایت بازار سنگ ایران . در مجموعه بازار سنگ ایران متعهدانه می کوشیم تا بهترین اطلاعات و محصولات را برای شما مخاطبان گرامی تدارک ببینیم .

پست های مرتبط

Leave Your Comment