بهترین سنگ نما | معرفی مزیت های استفاده از سنگ نمای خوب برای ساختمان

بهترین سنگ نما | معرفی مزیت های استفاده از سنگ نمای خوب برای ساختمان
بهترین سنگ نما :‌ سنگ نمای ساختمان نوعی سنگ تزئینی است که در ابعاد و اندازه‌های مشخص قابل تراش و برش می‌باشد. سنگ‌های نمای ساختمان دارای سختی و دوام متفاوتی بوده که در شرایط مختلف آب و هوایی قابل‌استفاده می‌باشند و به این دلیل کاربرد آن‌ها متفاوت است به‌طور مثال سنگ نمای گرانیت به دلیل مقاومت بالایی که دارد و همین‌طور جذب آب کمتر در نمای ساختمان، کف سازی، پیاده‌روسازی و حتی راه‌سازی نیز قابل‌استفاده می‌باشد.

بهترین سنگ نما : مزایای انتخاب سنگ در ساخت نمای یک ساختمان: تولید آسان و در دسترس بودن، رنگ های طبیعی، مقاومت در برابر اشعه UV، مقاومت در برابر آتش سوزی و ضربه، تنوع مناسب و دوام زیاد، که همه این محاسن مشروط به انتخاب صحیح و متناسب نوع سنگ با کاربرد آن می باشد.

شایان ذکر است که سنگ های گرانیتی و صیقلی چسبندگی کمی به نمای ساختمان دارند و باید با تمهیدات خاصی کار شوند همچنین برخی از انواع سنگ دارای وزن سنگینی می باشند که موجب افزایش وزن نمای ساختمان می‌شوند بنابراین انتخاب سنگ برای نمای ساختمان بسیار مهم است.

بهترین سنگ نما | معرفی مزیت های استفاده از سنگ نمای خوب برای ساختمان

هر سنگی مناسب برای استفاده در شرایط و مکان خاصی است و برای کاربردهای مختلف باید از نوع متناسب با آن استفاده کرد. سنگ‌ نما باید مقاومت بالایی در برابر گرما، رطوبت، سرما و اشعه UV خورشید داشته باشد و برای این منظور سنگ های تراورتن، گرانیت، چینی و سنداستون از لحاظ فنی به ترتیب بهترین نوع سنگ های نما می باشند.

نکته مهم در ابعاد سنگ نما، عدم پیروی آنها از یک استاندارد مشخصي می باشد و تنها با ابعاد عرضشان قابل تفکیک می باشند‌، که امروزه اکثر سنگ های نما دارای عرض 40 سانتي متر می باشند که به اشتباه با اصطلاح؛ 40 طولي شناخته مي‌شوند و مقصود همان سنگ نما با عرض 40 سانتي متر و طول آزاد می باشد که به طور مثال طول آن می تواند 2 متر باشد.

البته در گذشته از سنگ‌ نما با عرض های كمتر نیز استفاده مي‌شد و مي‌توانيد در نمای خانه‌هاي قديمي آنها را مشاهده کنید ولي هم اکنون از سنگ‌هاي با عرض كمتر يا بيشتر براي دکوراسیون داخلي مثل قرنیز، كف‌، پله‌ها و… استفاده مي‌شود و باید توجه داشت كه هر چه سنگ نما ابعاد كوچك تری داشته باشد‌، هزينه برش و پوليش آن افزایش می یابد و سنگ های نما با برش کوچکتر دارای قیمت بالاتری نسبت به سنگ های با عرض 40 سانتی متر هستند و همچنین سنگ های با سایز های بزرگتر که به آنها سنگ اسلب گفته می شود به دلیل تکنولوژی مورد نیاز برای تولید و حساسیت های لازم در فرآیند، دارای قیمتی بالا می باشند که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

بهترین سنگ های تراورتن برای نمای ساختمان :

 

  • تراورتن روشن (Light Travertine)

    تراورتن روشن (Light Travertine)

    تراورتن روشن از محبوب ترین، پرکاربردترین، مرغوبترین نوع تراورتن ها میباشد. معادن این سنگ طبیعی در استان مرکزی نزدیک شهر محلات واقع گردیده است. بیشترین کاربرد سنگ تراورتن روشن در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمانها و نیز پله ها است.…

 

جمع‌بندی :

سنگ نمای ساختمان نوعی سنگ تزئینی است که در ابعاد و اندازه‌های مشخص قابل تراش و برش می‌باشد.

سنگ‌های نمای ساختمان دارای سختی و دوام متفاوتی بوده که در شرایط مختلف آب و هوایی قابل‌استفاده می‌باشند و به این دلیل کاربرد آن‌ها متفاوت است به‌طور مثال سنگ نمای گرانیت به دلیل مقاومت بالایی که دارد و همین‌طور جذب آب کمتر در نمای ساختمان، کف سازی، پیاده‌روسازی و حتی راه‌سازی نیز قابل‌استفاده می‌باشد.

هرکدام از سنگ نمای ساختمان در تنوع رنگی متفاوت موجود می‌باشد. سنگ نما تراورتن مانند گرانیت دارای طرح و رنگ متنوع موجود می‌باشد لذا ازاین‌جهت برای کارهای تزئینی و دکوراتیو بیشتر استفاده می‌شود.

میزان تخلخل سنگ به حفره‌هایی که روی سنگ موجود است بستگی دارد. این حفره‌ها تحت تأثیر واکنش‌های شیمیایی و محلول­های طبیعی روی سنگ ایجاد می‌شوند. هرچه تخلخل سنگ نمای ساختمان بیشتر باشد قدرت نفوذپذیری آب در آن کمتر خواهد بود مثل سنگ نمای گرانیت و سنگ نما تراورتن.

 

به این مطلب امتیاز بدهید

abbasi

سلام ... من مقداد عباسی هستم مدیر وب سایت بازار سنگ ایران . در مجموعه بازار سنگ ایران متعهدانه می کوشیم تا بهترین اطلاعات و محصولات را برای شما مخاطبان گرامی تدارک ببینیم .

پست های مرتبط

Leave Your Comment