سنگ چینی ازنا چیست و چه کاربردی دارد ؟

سنگ چینی ازنا
در میان تمام سنگ های موجود در بازار سنگ چینی یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در ساختمان، برای زیبایی بخشیدن به نمای خارجی و دکوراسیون داخلی میباشد. این سنگ ها غالبا با رنگ سفید و بدون رگه میباشند.بر خلاف تصوری که بیشتر افراد بعد از شنیدن واژه سنگ چینی به ذهنشون میرسد که منظور از سنگ چینی این میباشد که از کشور چین وارد شده اند، در واقع این سنگ ها در معادن داخل کشور خودمان تولید میشوند که بهترین نوع آن در معادن ازنا، الیگودرز، نیریز و قروه میباشد که از بهترین و بیشترین صادرات این نوع سنگ هستند. سنگ چینی از انواع سنگ مرمریت میباشد که با ضخامت خیلی کمتر تولید میشود. نام دیگر سنگ چینی سنگ کریستال میباشد. این سنگ ها با وجود ضخامت کمی که دارند از استحکام قابل قبولی برخوردار هستند.

سنگ چینی ازنا چیست و چه کاربردی دارد ؟ در میان تمام سنگ های موجود در بازار سنگ چینی یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در ساختمان، برای زیبایی بخشیدن به نمای خارجی و دکوراسیون داخلی میباشد. این سنگ ها غالبا با رنگ سفید و بدون رگه میباشند.

 

دیگر مقاله ها:

کاربرد سنگ های صخره ای در ساختمان سازی

سنگ مرمریت کرم رنگ دهبید شایان

سنگ گرانیت مروارید مشهد

 

بر خلاف تصوری که بیشتر افراد بعد از شنیدن واژه سنگ چینی به ذهنشون میرسد که منظور از سنگ چینی این میباشد که از کشور چین وارد شده اند، در واقع این سنگ ها در معادن داخل کشور خودمان تولید میشوند که بهترین نوع آن در معادن ازنا، الیگودرز، نیریز و قروه میباشد که از بهترین و بیشترین صادرات این نوع سنگ هستند.

سنگ چینی از انواع سنگ مرمریت میباشد که با ضخامت خیلی کمتر تولید میشود. نام دیگر سنگ چینی سنگ کریستال میباشد. این سنگ ها با وجود ضخامت کمی که دارند از استحکام قابل قبولی برخوردار هستند.

سنگ کریستال يا سنگ چينی، توده سنگهای آهکی هستند که در اثر عوامل درونی، مانند درجه حرارت و فشار، دوباره متبلور شده و به همین دلیل در دسته سنگ های دگرگون شده قرار میگیرند.

این نوع سنگ ها دارای بافتی کریستال شکل میباشند که این بافت کریستالی کاملا قابل مشاهده میباشد و به دلیل داشتن این بافت، قابل توجه بسیاری از طراحان داخلی، نما و صنعت مجسمه سازی قرار گرفته است.

سنگ های چینی جذب رطوبت بسیار پایینی دارند به همین دلیل در مکان هایی که رطوبت زیاد است و یا در جا های بهداشتی سنگ ایده‏آلی برای استفاده میباشد.

در زمان انتخاب سنگ چینی باید به نکات بسیار زیادی توجه کرد و بسته به نوع کاربری و محل مورد نظر این پارامتر ها متفاوت میباشد.

اما بعضی از نکات که قابل توجه هستند به شرح زیر میباشد.

بهتر است از سنگی استفاده شود که در پروسه فراوری و برش از ماشین آلات استفاده شده باشد.

در فرآوری آن از مواد شیمایی مانند رزین و ماستیک استفاده نشدده باشد.

بسته به نوع کاربری برای استفاده در کف و یا نمای ساختمان به ضخامت سنگ توجه ویژه شود.

سنگ چینی ازنا(Azna crystalline Stone)  :

سنگ مرمر ازنا معروف ترین سنگ ایرانی میباشد. سنگ مرمر متبلور ازنا با نام ارباب نیز شناخته می شود. زمینه سفید با خطوط سیاه نامنظم خاکستری و مورب در این سنگ بسیار چشم نواز میباشد. مواد کریستالی این سنگ باعث شده است که از براقی فئقالعاده ای برخوردار باشد تا نور بسیار خوبی را منعکس کند. علیرغم تجزیه و تحلیل های بسیار ، این سنگ یکی از برترین سنگهای چینی در ایران و جهان محسوب می شود. این سنگ بر اساس تراکم رنگ های خاکستری و سیاه طبقه بندی می شود. با وجود زمینه روشن و کریستالی شکل ، برای محیطهای کم نور بسیار مناسب است. سایر انواع سنگهای مرمر بلوری ازنا نیز از شفافیت و زیبایی یکسانی برخوردار هستند ، با این تفاوت که رنگ زمینه تیره و شامل خطوط براق میباشد. شفافیت بالای این سنگ یکی از ویژگی های اساسی سنگ ازنا است.

به این مطلب امتیاز بدهید

پست های مرتبط

Leave Your Comment