بزرگترین کشورهای سرمایه گذار در بازار ساخت و ساز

بزرگترین کشورهای سرمایه گذار در بازار ساخت و ساز

در گذشته یعنی ده سال پیش ایالات متحده آمریکا شخصیت اصلی بازار ساخت و ساز در جهان بوده است. اما فقط یک سال بعد در سال 2010،  چین 15 درصد از کل سهم جهانی را در اختیار گرفت و در صدر این بازار قرار گرفت. ایالات متحده آمریکا از دوره رکود اقتصادی رنج می برد که با سقوط بخش ساختمان منجر به رکود صنعت ساخت و ساز شد. کشورهای سرمایه گذار در بازار ساخت و ساز

در حالی که ممکن است چین از رشد سریع در بازار ساخت و ساز برخوردار باشد ، هند مطمئناً ثابت کرده است که یک مدعی نوظهور است، یک مطالعه نشان می دهد که رشد این کشور تقریباً دو برابر نرخ چین است.

به دلیل بحران مالی اسپانیا از سال 2008-2014 ، این کشور از نظر سهم بازار ساخت و ساز خود نزول کرد. این کشور از ثبت پنجمین سهم بزرگ جهانی به رتبه هشتم نزول کرد، زیرا این کشور و سایر کشورهای اروپایی با رکود اقتصادی روبرو شدند.

سهم جهانی پیش بینی شده در سال 2020 در بازار ساخت و ساز :

کشور

سهم بازار

کشور

سهم بازار

چین

21%

ایالات متحده

15%

هند

7%

ژاپن

6%

کانادا

3%

اندونزی

3%

فرانسه

3%

آلمان

3%

استرالیا

3%

اسپانیا

2%

پیش بینی می شود که چین در سال جاری سهم 21 درصدی از بازار جهانی ساخت و ساز داشته باشد، اما رشد كلی ساختمان آن نیز به میزان قابل توجهی كاهش می یابد، در حالی كه رشد آمریكا در مسیر رشد سریع تر از چین طی 15 سال آینده است. این گمانه زنی است که به بازگشت کشور در بخش خانه سازی و همچنین سرمایه گذاری بزرگ برنامه ریزی شده در شهرهای قدیمی تر باز می گردد.

با این گفته، قرار نیست پروژه های چین از بین بروند – طرح “یک کمربند ، یک جاده” قرار است تجارت بیشتر و در نتیجه نیازهای ساخت و ساز بیشتر را به کشور سوق دهد.

کشور هند هم در این زمان روند رشد خود را دارد طبق اعلام B1M ، هند باید برای 14 سال آینده روزانه 31،000 خانه احداث کند. ژاپن نیز به عنوان سومین سهم بزرگ در بازار ساخت و ساز بین سالهای 2010 تا 2020 پیش بینی شده است. همچنین اندونزی تا سال 2030 پیش بینی می شود به رتبه چهارم در این بازار برسد.

قیمت سنگ ساختمانی در بازار سنگ فروشان تهران

 

بریتانیا در سالهای اخیر در بسیاری از جبهه ها دست به گریبان بوده و از نظر سهم خود در بازار ساخت و ساز ، طبق پیش بینی ها از ده رتبه برتر در سال 2020 سقوط خواهد کرد. انتظار نمی رود این افت طولانی مدت ادامه یابد، بدلیل بحران مسکن در انگلیس برخی پیش بینی می کنند که انگلستان نه تنها به بازار ساخت و ساز برمی گردد بلکه در حقیقت به یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان 14.7٪ صنعت ساخت و ساز از کل تولید جهانی اقتصاد تا سال 2030 تبدیل خواهد شد.

در خاتمه با توجه به پیش بینی ها و مطالعات انجام شده باید گفت با انتخاب بازار هدف درست تا سال 2030 سیر صعودی را در صنعت سنگ کشور خودمان مشاهده خواهیم نمود بنابراین ما می توانیم سهم قابل توجهی از تولید و عرضه سنگهای مرمریت، تراورتن، اونیکس و گرانیت در سایزهای اسلب و بلوک به منظور استفاده در پروژه های ساختمانی در بازارهای جهانی، را به خود بپردازیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

 

بازار سنگ ایران

به این مطلب امتیاز بدهید

abbasi

سلام ... من مقداد عباسی هستم مدیر وب سایت بازار سنگ ایران . در مجموعه بازار سنگ ایران متعهدانه می کوشیم تا بهترین اطلاعات و محصولات را برای شما مخاطبان گرامی تدارک ببینیم .

پست های مرتبط

Leave Your Comment