چه عواملی تنظیم کننده قیمت سنگ اسلب در بازار های تهران هستند

چه عواملی تنظیم کننده قیمت سنگ اسلب در بازار های تهران هستند

اگر بخواهیم یک تعریف ساده از سنگ اسلب ارائه دهیم باید بگوییم سنگ اسلب به سنگ ساختمانی گفته می شود که دارای ابعاد نسبتا بزرگی می باشد. این سنگ ابعاد بزرگ تری به نسبت دیگر سنگ های ساختمانی دارد و تولید و ارائه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

سنگ اسلب اصفهان از صادراتی ترین نوع سنگ های ساختمانی می باشد و اغلب سنگ ها را در ابعاد اسلب به کشور های مختلف دنیا صادر می کنند و دلیل اینکار این است که سنگ های اسلب را پس از صادر شدن و رسیدن به کشور های مقصد بتوان به ابعاد مورد نظر و کوچک تر نیز برش داد. هر چه ابعاد سنگ بیشتر باشد قیمت آن هم بالاتر میرود.

سنگ اسلب را معمولا در اندازه های بیشتر از 140* 220 سانتی متر برش می دهند و ضخامت ان ها 2 سانت و بیش از 2 سانتی متر می باشد. بسته به ابعاد برشی از این سنگ قیمت آن نیز متغیر می باشد و می توان گفت به دلیل ابعاد بالایی که دارد نسبت به سایر نمونه های سنگ ساختمانی از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

دلیل بالا بودن قیمت سنگ اسلب علاوه بر ابعاد آن روند برش کاری، پولیش کاری و حمل و نقل سخت تر و حساس تر نسبت به سایر نمونه های دیگر می باشد. سنگ های اسلب دارای عرض بالاتر از 70 می باشند. سنگ های اسلبی که به خارج از کشور صادر می گردند باید دارای عرض 150 سانتی متر و طول بین 5/2 تا 3 متر باشند.

 

نمونه های قیمت سنگ اسلب در بازار تهران

 

 

به این مطلب امتیاز بدهید

abbasi

سلام ... من مقداد عباسی هستم مدیر وب سایت بازار سنگ ایران . در مجموعه بازار سنگ ایران متعهدانه می کوشیم تا بهترین اطلاعات و محصولات را برای شما مخاطبان گرامی تدارک ببینیم .

پست های مرتبط

Leave Your Comment